Kronika ČSJ
Tisková konference k zahájení činnosti Centra excelence
Dne 26. 2. 2013 proběhla za přítomnosti zakládajících organizací Centra excelence v pražském hotelu Ramada tisková konference k zahájení jeho činnosti.
Z tiskové konference Centre excelence
Dne 26. 2. 2013 proběhla v pražském hotelu Ramada tisková konference k zahájení činnosti Centra excelence. Rada kvality České republiky, Česká společnost pro jakost (ČSJ) a Sdružení pro oceňování kvality oznámili zahájení plného provozu Centra excelence. Úvodem hovořil předseda Rady kvality České republiky Robert Szurman
o míře (ne) používání moderních metod řízení: "Průzkum, který jsme provedli mezi malými a středními podniky před dvěma lety, ukázal, že 77% podnikatelů žádnou moderní metodu řízení nezná a tím pádem ani nevyužívá. Tento alarmující výsledek vedl Radu kvality
k úsilí o větší zpřístupnění těchto metod našim podnikatelům. Jedním z výsledků tohoto úsilí je i Centrum excelence, které dnes představujeme". Na předsedu Szurmana navázal ředitel ČSJ Petr Koten, který rekapituloval důvody vzniku Centra excelence a zdůraznil jeho hlavní poslání:
- Být platformou pro spolupráci a pro sdílení nejlepších manažerských přístupů
- Pomoc firmám i organizacím veřejného sektoru s používáním moderních nástrojů řízení
- Přísun novinek v oblasti Modelu excelence EFQM
- Pomoc s účastí v Národní ceně kvality ČR a Národní ceně České republiky za společenskou odpovědnost.
Přítomní členové Centra excelence se vyjádřili k budoucnosti Modelu excelence EFQM (resp. CAF) a samotného Centra excelence následovně:
"EFQM model byl dalším krokem naší organizace při zlepšováním služeb zákazníkům. Pomohl nám přezkoumat reálný stav systému managementu organizace odhalit silné stránky a příležitosti ke zlepšování. Je nástrojem, který nám pomáhá sledovat dosahování našich plánů a hodnotit práci jednotlivých oddělení i pracovníků," shrnul zkušenosti s modelem Milan Šrámek, vedoucí managementu kvality společnosti KERMI, vítěze Národní ceny kvality v roce 2011. "Samozřejmě budeme rádi předávat naše zkušenosti dalším firmám v rámci Centra Excelence," dodává.
Že má zavedení modelu význam i v obchodní firmě bylo doloženo příkladem společnosti Rossmann, která získala titul Úspěšná firma v roce 2012. Její jednatel František Mikel hodnotil své zkušenosti takto: "Myslím, že mezi českými podnikateli není plánování a zavádění různých systémů příliš oblíbeno. Proto je moc dobře, že zde existuje model, který srozumitelným způsobem umožňuje firmu popsat, sledovat trendy a výrazně usnadňovat její řízení. Nám model pomohl nejen k získání prestižního ocenění, ale i k lepšímu a jednoduššímu vedení firmy."
Za veřejný sektor vystoupila Jarmila Mravcová, auditorka Statutárního města Chomutov: "Model CAF nám velice pomohl při hledání dalších cest, jak pro naše klienty, tedy občany a podnikatele, zvyšovat kvalitu poskytovaných služeb. Využili jsme ho pro porovnávání hodnocení spokojenosti našich klientů, ale i zaměstnanců
v různých časových obdobích. Stal se pro nás důležitým předpokladem pro vytváření vizí dalšího směřování úřadu a věřím, že s jeho dalším využíváním nám pomůže
i naše zapojení do Centra excelence EFQM,"
Pracovníci Centra excelence děkují všem vystupujícím za účast a organizátorům tiskové konference za přípravu.
<xml> </xml>